Nee, dat hoeft niet. Op basis van de per 25 mei 2018 geldende Algemene Verordening Gegevensbescherming is het verplicht dat een verwerkingsverantwoordelijke en een verwerker van persoonsgegevens een verwerkersovereenkomst afsluiten. De uitwisseling van persoonsgegevens tussen werkgever en PMA betreft echter een uitwisseling tussen twee verwerkingsverantwoordelijken. Daarom is er geen verwerkersovereenkomst nodig.
Ja, aanmelden bij PMA is verplicht voor alle openbare apotheken in Nederland. Elk jaar vragen wij werkgevers om akkoord te geven op de actuele stand van het werknemersbestand. In uw geval verklaart u jaarlijks dat u geen werknemers in dienst heeft.
De Pensioenwet biedt beperkte mogelijkheden om bedrijven op vrijwillige basis te laten deelnemen aan de pensioenregeling van PMA. Het kan bijvoorbeeld niet als u verplicht bent om deel te nemen aan een andere pensioenregeling. Verder geldt dat vrijwillige aansluiting alleen mogelijk is indien:
Voor meer informatie hierover kunt u het beste contact met ons opnemen.
Het is verplicht om iedereen die in een openbare apotheek werkzaam is, ongeacht leeftijd of functie, bij PMA aan te melden, met uitzondering van:
Ook een werknemer die gemoedsbezwaren heeft tegen iedere vorm van verzekering moet dus worden aangemeld. De werknemer wordt dan geen deelnemer aan de pensioenregeling, maar is verplicht mee te doen aan een spaarregeling voor gemoedsbezwaarden.
Veranderen de gegevens van één van uw medewerkers? Bijvoorbeeld omdat een medewerker minder of meer gaat werken? Geef de wijziging dan door via het werkgeversportaal van PMA.
Heeft u aan PMA gemeld dat u met een administratiekantoor werkt, dan krijgen wij de mutaties via uw administratiekantoor door. Gebeurt dat niet, dan kunt u het beste contact opnemen met uw administratiekantoor.
We raden u aan eerst contact op te nemen met PMA en aan te geven waarover u niet tevreden bent. Vaak komen we er samen uit. U kunt bellen of het formulier op de contactpagina invullen. Bent u niet tevreden over de manier waarop uw klacht is opgelost? Dan kunt u een officiële klacht indienen. U leest in het klachtenreglement welke stappen u dan doorloopt.