Word jij onze vernieuwende Proces/Risk Controller?  

Een uitdagende rol met veel ruimte voor eigen invulling

Ben jij een ervaren professional op zoek naar een nieuwe uitdaging? Stichting Pensioenfonds Medewerkers Apotheken (PMA) zoekt een gedreven Proces/Risk Controller om deel uit te maken van ons bestuursbureau. In deze rol werk je zelfstandig en ben je nauw betrokken bij het team Finance en het tweedelijns risicomanagement. 

Wat houdt de functie in?

Als Proces/Risk Controller bij PMA ben je het aanspreekpunt voor niet-financieel risicomanagement. Je speelt een cruciale rol in het adviseren en ondersteunen van de ontwikkeling en implementatie van het niet-financiële risicomanagementbeleid en -proces. Je signaleert zowel interne als externe ontwikkelingen en risico's en komt met voorstellen ter verbetering.

Je voert zelfstandig controles uit op de bedrijfsprocessen en geeft adviezen over maatregelen om risico's te beheersen en de kwaliteit te verbeteren. Je hebt de vrijheid om taken en verantwoordelijkheden naar eigen inzicht in te vullen.

Waarom PMA?

  • Vrijheid: In deze rol krijg je veel vrijheid. De taken en verantwoordelijkheden zijn volop in ontwikkeling, waardoor je ruimte hebt voor jouw eigen invulling.
  • Samenwerking: Je werkt samen met een toegewijd team en hebt directe betrokkenheid bij belangrijke beslissingen binnen PMA.
  • Groei en Ontwikkeling: Bij PMA moedigen we groei aan. Je krijgt de kans om je professioneel te ontwikkelen en je stempel te drukken op de verdere ontwikkeling van jouw rol.
  • Verandervermogen: Draag bij aan de transitie naar het nieuwe pensioenstelsel

Concrete werkzaamheden:

  • Adviseer het management over vraagstukken en actuele ontwikkelingen op het gebied van niet-financieel risicomanagement en procesmanagement.
  • Onderhoud het Internal Control Framework (ICF).
  • Controleer en rapporteer over de kwaliteit van de interne beheersing van bedrijfsprocessen.
  • Bewaak de procesmatige kant van uitbestedingsrelaties en beoordeel relevante rapportages van deze relaties.
  • Ondersteuning bij de jaarlijkse ICF-controles door de externe accountant.
  • Toets plannen en besluiten aan beleidskader, governance, integriteit en wet- en regelgeving.
  • Ondersteun de Sleutelfunctiehouder Risicobeheer.
  • Fungeer als secretaris van de Risico Commissie.
  • Neem deel aan projecten op het gebied van risicobeheer, compliance, datamanagement, informatiebeveiliging en privacy.
  • Ondersteun bij audits door de Interne Auditor.
  • Coördineer het incidentmanagement proces.

Solliciteer nu en ontdek de kansen die deze rol bij PMA voor jou kan bieden in een tijd waarin het pensioenstelsel een grote transitie doormaakt!

Wat vragen wij van jou?

  • Een afgeronde wo of hbo opleiding in de richting accountancy, bedrijfskunde, bedrijfseconomie of controlling.
  • Relevante werkervaring met audit, risicomanagement, governance, en compliance.
  • Affiniteit met administratieve processen en IT.
  • Ervaring met pensioen- en vermogensbeheer is een pré.
  • Proactief in het zoeken van verbinding, met goede contextuele en interpersoonlijke vaardigheden.
  • (Interne) netwerker met een helicopterview.
  • Analytisch vermogen, hands-on mentaliteit en inlevingsvermogen.
  • Oplossingsgerichte houding op zowel inhoud als proces.

Bedrijfsprofiel: 

PMA, opgericht in 1957, heeft 23 medewerkers en staat dicht bij zijn 27.000 actieve deelnemers die werkzaam zijn bij ongeveer 2.000 apotheken en vrijwillig aangesloten organisaties en ongeveer 9.000 gepensioneerden. Het bestuursbureau voert zelf de pensioenadministratie en bestuursondersteuning uit, terwijl het vermogensbeheer is uitbesteed.

Arbeidsvoorwaarden:

  • Uitdagende functie voor 32-38 uur per week in een nieuw ingericht kantoor.
  • Marktconform salaris.
  • Mogelijkheid tot gedeeltelijk thuiswerken.
  • Trainings-, cursus- en opleidingsmogelijkheden.

Contactpersoon

Robert den Hollander

Sleutelfunctiehouder en -vervuller Risicobeheer

E-mail: r.d.hollander@pma-pensioenen.nl 

06-22841367